صادرات فناوری اطلاعات؛ کلید عبور از بحران ارزی و جهش اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی ایران صادرات فناوری اطلاعات را راهبردی‌ترین مسیر برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان دانست و تأکید کرد با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان از این مسیر به درآمد پایدار ارزی دست یافت.

صادرات فناوری اطلاعات؛ کلید عبور از بحران ارزی و جهش اقتصادی
پژواک کارفرما -

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: صادرات فناوری اطلاعات یک ضرورت راهبردی برای عبور از تنگناهای اقتصادی و اقتصاد دانش‌بنیان است و بر این باور هستیم می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست در حوزه صادرات محصولات فناوری اطلاعات به درآمدهای پایدار ارزی برسیم.

به گزارش ایسنا، صمد حسن زاده - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران - در همایش صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار کرد: صادرات فناوری اطلاعات یک ضرورت راهبردی برای عبور از تنگناهای اقتصادی و اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: ایران با برخورداری از جوانان خلاق و متخصص و با ظرفیت‌های صادراتی نسبت به کشورهای همسایه  دارای فرصت‌های قابل توجهی برای حضور در بازارهای جهانی است. بر این باور هستیم  با برنامه‌ریزی درست در حوزه صادرات محصولات فناوری اطلاعات می‌توانیم به درآمدهای پایدار ارزی برسیم.

حسن زاده گفت: اتاق بازرگانی ایران درصدد است تلاش خود را برای تسهیل ورود فعالان این حوزه به بازارهای صادرات فناوری اطلاعات انجام و با بهره مندی از ظرفیت‌های کمیسیون ها و تشکل های تخصصی پنجره جدیدی به روی فعالان این حوزه بگشاید. امیدواریم با این انسجام پیش آمده در جهت برنامه‌های دولت و بخش خصوصی قدم برداریم.

رییس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران تشریح کرد: یقین داریم چالش های وجود دارد که با همکاری بخش دولتی و خصوصی قابل حل بوده است. در این فرصت از همه فعالان این حوزه دعوت کنیم که با حضور خود در اتاق بازرگانی ایران با تاثیر گذاری بیشتر به نقش آفرینی توسعه این حوزه کمک‌کنند. فناوری اطلاعات کلید جهش اقتصاد و صادرات آن اقتصاد دانش بنیان را رونق می بخشد.

در ادامه امیر روشنی - معاون دفتر ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: در حوزه فناوری اطلاعات همان کاری را که در بخش آب، انرژی و.. انجام داده اند، انجام شد. بنابراین بخش دولتی حکمرانی خوبی در حوزه تجارت و صادرات انجام نداده که نتیجه آن شرایط نابرابر در مقابل با سایر کشورها است.

وی افزود:  حوزه صادرات در دو بخش کالا و خدمات است و ما شرایطمان در حوزه خدمات فضای باز و خوبی است اما چالشی که وجود دارد تعدد تصمیم گیری در حوزه تجارت است و افرادی برای تجارت تصمیم می‌گیرند که فعالیت و تجربه ای در این زمینه ندارند. ما نمی دانیم برای حوزه صادرات چه کاری انجام دهیم، چون مطالعات بازار نداریم.

روشنی گفت: ما برنامه ای برای حمایت از صادرات تدوین کرده ایم و سازمان توسعه تجارت هدفگذاری کرده است که بر روی صادرات کالاهای نهایی کار کند.

انتهای پیام
۴۸۵۳
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها