تجارت ایران و امارات از سر گرفته شد؛ ترخیص کالاها از بندر جبلعلی آغاز شد
معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران از ازسرگیری تدریجی مبادلات تجاری ایران و امارات از مسیر بندر جبلعلی خبر داد و گفت: با بازگشت آرامش نسبی به منطقه، ترخیص کالاها و کانتینرهای ایرانی آغاز شده و تجارت در حال بازگشت به شرایط عادی است.
معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران از فعال شدن دوباره مسیرهای تجاری میان ایران و امارات از طریق بندر جبلعلی خبر داد و اعلام کرد روند ترخیص کالاهای ایرانی از این بندر پس از وقفه ایجادشده در جریان جنگ اخیر، از سر گرفته شده است.
سیدمحمدصادق قنادزاده اظهار کرد: بندر جبلعلی یکی از مهمترین بنادر ترانزیتی جنوب خلیج فارس به شمار میرود و بخش قابل توجهی از مبادلات تجاری ایران با امارات از طریق این بندر انجام میشود.
وی با اشاره به اختلال ایجادشده در روند تجارت طی جنگ تحمیلی اخیر افزود: در جریان جنگ، حملونقل و ترانزیت کالا از مسیر بندر جبلعلی متوقف شد و همین موضوع باعث شد حجم قابل توجهی از کانتینرها و محمولههای متعلق به تجار ایرانی در این بندر باقی بماند.
معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: به دلیل شرایط جنگی، بازرگانان ایرانی در ماههای گذشته امکان ترخیص کالاهای خود را نداشتند و همین مسئله موجب رسوب بخشی از محمولههای تجاری در بندر جبلعلی شد.
قنادزاده با بیان اینکه پس از بازگشت آرامش نسبی به منطقه، روند ترخیص کالاها از سر گرفته شده است، تصریح کرد: در حال حاضر کالاها و کانتینرهای ایرانی به تدریج از این بندر به کشور منتقل میشوند و فرآیند ترخیص در حال انجام است.
وی همچنین از آغاز دوباره فعالیت مسیرهای تجاری میان ایران و امارات خبر داد و گفت: مبادلات تجاری دو کشور با شیبی ملایم در حال ازسرگیری است و انتظار میرود با تداوم ثبات و آرامش، شرایط تجارت به وضعیت عادی پیش از جنگ بازگردد.
*بازنویسی: تحریریه پژواک کارفرما