نایب رئیس اتاق ایران:

بخش خصوصی، پای‌کار جهش تولید با مشارکت مردم است

حسین پیرموذن، نایب‌رئیس اتاق ایران با تأکید بر همراهی بخش خصوصی برای تحقق شعار سال، توجه و تلاش بازیگران ملی و استانی اقتصاد بر زمینه‌سازی جهش تولید را ضروری عنوان کرد.

بخش خصوصی، پای‌کار جهش تولید با مشارکت مردم است
پژواک کارفرما -

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در رابطه با اقدامات لازم برای تحقق شعار سال، گفت: بخش خصوصی برای جهش تولید با مشارکت مردم پای‌کار بوده و کارگروه ویژه این موضوع نیز تشکیل شده است.

حسین پیرموذن در صد و بیست و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل، افزود: برای تحقق شعار سال، در سطح ملی جلسات مشورتی با بخش خصوصی به‌صورت مستمر انجام می‌شود و در سطح استانی نیز تشکیل کمیته جهش تولید و راه‌اندازی جلسات مشورتی با مدیران سازمان و بخش خصوصی ضروری است.

نایب‌رئیس اتاق اردبیل با اشاره به پیگیری مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، گفت: شورای گفت‌وگوی استان اردبیل ۹ مورد از قوانین مخل کسب‌وکار را شناسایی کرده که در هیات مقررات زدایی مطرح شد و هر ۹ مولفه، مورد تأیید قرار گرفت که نشان‌دهنده توجه دقیق و بررسی جدی مسائل و مشکلات بخش خصوصی و تولید توسط اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان است.

پیرموذن در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران بود که پاویون استان اردبیل توانست با ارائه و معرفی موفق ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بیشترین مشارکت و همکاری را اخذ و در بین استان‌ها جایگاه برتر را کسب کند.

نایب‌رئیس اتاق ایران، اظهار کرد: ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندهای صادراتی ایران با حضور ۲۵ کشور برگزار شد و پاویون استان اردبیل در این نمایشگاه توانست با ارائه موفق و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و جذب بالاترین حضور فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران خارجی و بیشترین مشارکت و قول همکاری رتبه برتر این نمایشگاه را به خود اختصاص دهد.

ضرورت ورود جدی بانک‌ها به تأمین منابع مالی طرح‌های پیشران

استاندار اردبیل گفت: جهش تولید با افزایش و رشد تولید معنا پیدا می‌شود و نقش بانک‌ها در رونق تولید با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه اهمیت ویژه‌ای دارد.

حامد عاملی در نشست شورای گفت‌وگوی اردبیل، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی ازجمله جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، سازمان صمت و... طرح‌ها و برنامه‌های مناسبی در خصوص تحقق شعار سال و جهش تولید ارائه کرده‌اند، اما تحقق این امر بر عهده یک مجموعه نبوده و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به پشتیبانی و ارائه خدمات موردنیاز برای عملیاتی شدن این برنامه‌ها و تحقق شعار سال هستند.

وی با تأکید بر بررسی مشکلات اجرایی در تحقق پروژه‌های پیشران توسعه استان گفت: احصا مسائل و مشکلات در اجرای برنامه‌ها و همکاری همه دستگاه‌هایی اجرایی ضروری بوده و پیگیری این مسائل از سوی سازمان امور اقتصاد و دارایی به‌عنوان مجموعه دفتر سرمایه‌گذاری و معاونت اقتصادی استانداری لازم است.

استاندار اردبیل با اشاره به نقش بانک‌ها در تأمین منابع مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری افزود: ورود جدی بانک به این موضوع و استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه از طریق اوراق می‌تواند کمک بزرگی به بخش خصوصی و تولید باشد.

عاملی با تقدیر از حضور مناسب و تلاش مؤثر برای معرفی ظرفیت‌های استان در نمایشگاه اکسپو گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و هویتی در سطح ملی دارد و ارائه و معرفی این ظرفیت‌ها در توسعه، ثروت سازی و پیشرفت استان نقش مؤثری دارد.

وی با بیان اینکه جهش تولید با رشد و افزایش معنا پیدا می‌کند ادامه داد: جهش تولید با تقویت مجموعه‌های تولیدی و حمایت برای ایجاد واحدهای جدید به همراه برنامه‌ریزی برای حضور بیشتر مردم در عرصه تولید محقق می‌شود و بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی در استان اعم از کشاورزی، صنعت در استان که نیاز به بهره‌وری دارند در استان مشخص است از سویی دیگر کسب‌وکارهای خرد مطرح می‌شود که همکاری جهاد کشاورزی و صمت می‌تواند به هدفمندی و حصول نتیجه فعالیت‌های مردم کمک کرده و راهگشا باشد.

وی در پایان بر توجه ویژه به طرح‌های گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های بلوکه شده در بانک‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام
۱۱۱۲
دیدگاه
آخرین‌های تشکل‌ها
آخرین اخبار
پربازدیدها