بوشهر با نمایشگاه خرما در میان برندهای ملی
رئیس انجمن نمایشگاههای بینالمللی ایران اعلام کرد نمایشگاه خرما بوشهر با ثبت رسمی، به عنوان برند نمایشگاهی استان در سطح ملی شناخته شد و ظرفیت تبدیل شدن به رویدادی اقتصادی مهم کشور را دارد.
رئیس انجمن نمایشگاههای بینالمللی ایران گفت: نمایشگاه تخصصی خرمای بوشهر با توجه به ظرفیتهای اقتصادی و جایگاه ویژه این استان در تولید این محصول، به عنوان برند نمایشگاهی بوشهر در سطح ملی به ثبت رسید.
رحیم جلیلی روز چهارشنبه در گفتوگو با ایرنا اظهار کرد: انجمن نمایشگاههای بینالمللی ایران در دو سال گذشته با برنامهریزی دقیق، بررسی ظرفیتهای اقتصادی، توانمندیها و آمایش سرزمینی تمامی استانهای کشور و دریافت نظرات مدیران عامل شرکتهای نمایشگاهی، اقدام به شناسایی نمایشگاههای شاخص هر استان کرده۲است.
وی افزود: در این فرایند، هر استان بر اساس توان تولیدی و مزیتهای اقتصادی خود، نمایشگاهی تخصصی را به عنوان برند اختصاصی معرفی که به عنوان نمونه، استان خوزستان نمایشگاه نفت و استان بوشهر نیز نمایشگاه خرما را به عنوان برند نمایشگاهی خود برگزیده و ثبت کردهاست.
رئیس انجمن نمایشگاههای بینالمللی ایران ادامه داد: نمایشگاههای برند، ماهیتی متمایز از سایر نمایشگاهها دارند و با حضور گسترده مهمانان داخلی و خارجی، تبلیغات ملی و بینالمللی و طراحی ویژه غرفهها برگزار میشوند.
جلیلی با بیان اینکه نمایشگاه خرما بوشهر ظرفیت تبدیل شدن به یکی از رویدادهای اقتصادی مهم کشور را دارد، ادامه داد: پیشنهاد انجمن این است که این نمایشگاه در سالهای آینده در فضایی با وسعت ۱۰ تا ۱۵ هزار مترمربع برگزار شود تا پاسخگوی حضور شرکتهای داخلی و خارجی و بازدیدکنندگان تخصصی باشد.
وی اضافه کرد: انجمن نمایشگاههای بینالمللی طرحی را برای ارتقای کیفیت، نظم و بهرهوری اقتصادی نمایشگاههای برند در سطح کشور تدوین کرده که اجرای آن، زمینه توسعه صادرات و معرفی ظرفیتهای بومی استانها را فراهم میکند.
جلیلی با اشاره به عملکرد نخستین سال ثبت نمایشگاه خرما بوشهر به عنوان برند نمایشگاهی این استان گفت: این نمایشگاه در سال جاری عملکردی رضایتبخش داشت، اما انتظار میرود در سالهای آینده با ارتقای کیفیت غرفهسازی، اجرای نشستهای تخصصی، برگزاری میزهای گفتوگو و حضور پررنگتر فعالان اقتصادی، اثرگذاری و آورده اقتصادی بیشتری برای این استان به همراه داشته باشد.
رئیس انجمن نمایشگاههای بینالمللی ایران بیان کرد: در سال جاری، حدود ۸۰ درصد از نمایشگاههای برند در استانهای کشور برگزار شدهاند و نمایشگاه خرما بوشهر نیز اکنون با ثبت رسمی و دریافت شناسنامه اختصاصی، به عنوان برند نمایشگاهی استان بوشهر در سطح ملی شناخته میشود.