اختلال دوباره در خدمات بانکهای ملی و صادرات؛ منشأ مشکل ادامه آثار حمله سایبری اعلام شد
شرکت خدمات انفورماتیک از بروز مجدد اختلال در بخشی از خدمات بانکهای ملی و صادرات خبر داد و اعلام کرد این مشکل در ادامه آثار حمله سایبری پیشین به زیرساختهای بانکی ایجاد شده و تیمهای فنی در حال بازگردانی پایدار سامانهها هستند.
شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد که در ادامه فرایند بازگردانی و پایدارسازی سامانههای بانکهای ملی و صادرات، بخشی از خدمات این دو بانک بار دیگر با اختلال روبهرو شده است.
به گزارش ایرنا از شرکت خدمات انفورماتیک، بررسیهای فنی نشان میدهد این اختلال در امتداد آثار حمله سایبری پیشین بر زیرساختهای فنی و سامانههای متمرکز بانکی پدید آمده است. از همان لحظه نخست، تیمهای فنی و امنیتی شرکت خدمات انفورماتیک با همه ظرفیت در حال شناسایی منشأ اختلال، ایمنسازی سامانهها و بازگردانی پایدار خدمات هستند.
شرکت خدمات انفورماتیک ضمن پوزش از مشتریان گرامی بانکهای ملی و صادرات، تاکید میکند که صیانت از اطلاعات و داراییهای مردم در اولویت کامل قرار دارد و برپایه بررسیهای انجامشده، هیچگونه دسترسی غیرمجاز به دادههای مشتریان گزارش نشده است.
این شرکت از هموطنان خواست تا ضمن حفظ آرامش و شکیبایی، اخبار و اطلاعیههای تکمیلی را فقط از طریق پایگاههای رسمی بانکها و شرکت خدمات انفورماتیک دنبال کنند.
تلاش فنی برای بازگرداندن خدمات، تا رسیدن به پایداری کامل و اطمینان از عملکرد ایمن سامانهها بیوقفه ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی در نخستین فرصت منتشر خواهد شد.